tiistai 3. elokuuta 2010

Hei miksi ilma kylmenee taas? Luulin, että Brasilia olisi lämmin! Eilen alkoi koulu ja se oli ihan mielettömän kivaa! Mun luokassa on yli 50 oppilasta ja saman nimisiä on ihan sikana :D sieltä löytyy ainakin 3 Eduardoa ja 3 Leonardoa...Kaikki oppilaat siinä luokassa on mua vuoden tai kaks nuorempia, mikä on vähän hassua. Eka päivä meni tutustuessa niihin oppilaisiin ja sainkin monta uutta kaveria. Koulu tosiaan alkaa 07.15 ja loppuu 12.10. Tunnit on 40 minuutin mittasia eli todella lyhyitä, jos vertaa LYKin 75 minuuttiin. En mä todellakaan ymmärrä mitään siitä opetuksesta niin istun sit vaan siellä tunneilla ja piirtelen. Tänään vitsit aamulla en heränny herätyskellon soittoo. Mun pikkusisko tuli tänne huoneeseen 07.50 sanoo et hei sun kyyti lähtee viiden minuutin kuluttua :D Ehdin siinä vaan vaatteet pukemaan ja juoksin äkkiä kyytiin. Menin sellassella tilataksilla, joka oli tosi ahdas ja haisi pahalle. Kuitenin ehdin kouluun ajoissa. Luokassa kaikki vaan riehuu ja mekastaa kokoajan ja se on kyl sika hauskaa. Sit ne käy aina vaa halailee ja heittää läppää niitten opettajien kanssa, mikä on tosi kummallista mun mielestä :D Mut ne opettajat on kyl ihan kivoja. Kukaa niistä ei puhu englantia, mut eipä se kai haittaa.
Nyt, kun alkaisi oppia tuota portugalia niin tää homma alkaisi ihan kunnolla sujua. Täällä ei kuitenkaa missään järjestetä portugalin tunteja ja yksityis opettaja on sairaan kallis. Kysyttiin yhdeltä hemmolta ja se sano et maksaa 90 realia/tunti, eli n. 45 euroa. En vissii taida maksaa niin paljoa. Viime vuosina yhdellä yliopistolla on ollu ilmasia portugalin kursseja mut niitä ei tietenkään tänä vuonna järjestetä...jee! Onnistuin kyllä selittämään portugaliks tolle äidille, että en saanu nukutuksi täydenkuun takia :D Olin kyllä ylpeä itsestäni sillä hetkellä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti