sunnuntai 12. syyskuuta 2010

Viime viikonloppuna oli itsenäisyyspäivä Brasiliassa ja sen kunniaksi lähdin mun luokka kaverin Heloisan kanssa kohti Amambaita! Amambai on pieni kaupunki toisessa osavaltiossa Mato Grosso do Sulissa! Ajettiin 4 tuntia Heloisan isovanhempien ja pikkuveljen kanssa. Se pikkuveli on ehkä maailman suloisin pikkupoika :D Olitiin siellä 4 päivää ja käytiin farmilla katsomassa kummallisia lehmiä joilla on kyttyrä niskassa ja hevosia jotkai ei ollu hevosia vaan jotain kummallisia. Käytiin myös Paraguaissa shoppailemassa. Sen piti olla sika halpa mutta todellisuudessa sanoisin että Suomi onvielä halvempi. Luulempa että kun tulen suomeen mulla alkaa joku puhelinten toimitus Brasiliaan, kun täällä puhelimet on ihan mielettömän hintasia! Nyt ihmiset meinaan tietää, että Nokia on suomalainen! Paragua oli muuten kyllä ihan siisti vaikkei sitä oikeaa paraguaita siinä näekään kunnolla.
Amambai on siis ihan todella pieni kaupunki ja hiljainen. Ihmiset istuu päivät talonedessä rupatellen ja juoden chimarrão:ta! Se on sellai Brasilialainen juoma, vähän niinku teetä mut siihen ei laiteta sokeria ja se on sellai kummallinen .Ei sitä voi selittää, tuon sitten suomeen niin voitte kaikki ihmetellä sitä :D Mut se on sika hyvää, tai no ei sillai hyvää mut siihen jää koukkuun! sITÄ VOI JUODA KYLMÄNÄ tai kuumana, mut musta kuuma on parempaa. Käytiin siellä protestanttisessa kirkossa ja se oli sika hauskaa ku ne vaa laulo sellassia rokkilauluja ja porukka huutaa hallelujaa ja aamenta saaranan aikana! Se oli kyl hauskaa :D
Vikana iltana siellä alkoi sellaset festivaalit. Se on ainoo tapahtuma mitä siellä tapahtuu varmaan koko vuoden aikana :D Siellä oli sellai konsertti jossa soitettiin paikallista musiikkia ja sit myytiin olutta ja kaikkea sellassata. Se festarit kesti viikon ja siell'ä huutokaupattiin lehmiä ja myöhemmin siellä oli rodeota :D kuinka siistiä! Sitten tiistaina ajettiin takaisin Cascaveliin ja olin hullun väsynyt! No nyt kun olen kertonut viimeviikonlopusta kun unohdin silloin kirjoittaa niin kirjoitankin eilisestä nyt!
Eilen oli sellasset lentskari festarit joissa olin mun perheen kanssa myymässä olutta ja muita virvokkeita ja oli sika kivaa. Se oli sellai iso kenttä jossa oli sikana pieniä koneita! Halusin kokopäiväön päästä lentämään sellassella ja sit loppuillasta mun host-isä tuli hakee mut ja sit pääsin lentämään yhden tutun koneella sen kanssa! Oli ihan mielettömän siistiä. Ne oli sellassia akrobatia koneita ja aaaah kuinka siistiä!!:D Olin ihan innoissani siitä. Sit illalla sukulaiset tuli tänne meille yöksi ja nukuin Telman, mun host-siskon kanssa Silvian huoneessa kun niille piti antaa paikka jossa nukkua. OLi ihan sika siistiä kyllä. Eilen oli mahtava päivä!:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti