tiistai 9. marraskuuta 2010

Tässä taas kirjoittelen näin jälkeen päin :D Viime perjantaina mun jalkaterä oli ihan turvonnut ja violetti muutaman hyttysen piston takia...hurjaa. Menin sitten kiltisi lääkäriin Vesan pyynnöstä. Lääkäri on vähän erilainen täällä, kuin siellä. Ne vastaanotto huoneet on ihan tyhjiä, siellä ei ole muuta kuin pöytä ja se Tasaa keskelletoinen pöytä jossa ne tutkii potilaat. Verenpaine mittari oli ihan tosi vanhanaikanen ja nauroin sille siinä pöydällä istuessani. Se lääkäri vaan mulkoili mua pahasti :D Se lääkäri sano että oon murtanut mun nilkan, koska se on ennestään vähän löysä mun hurjan koripallo uran takia. Siinä yritin vakuutella sitä, että en ole rikkonut sitä yli vuoteen ja se vaan meinas lähettää mut magneettikuviin :D Noh sit ne tuli siihen tulokseen, että oon vaan tosi allerginen nille hyttysille täällä ja anto mulle reseptin lääkkeistä. Joudun laittamaan sellasta voidetta joka kerta kun otan pillerin. Pilleri pitää ottaa kuuden tunnin välein...yhh..
Illalla menin jazz festareille, jotka pidettiin täällä Cascavelissa. Mutta ei ne nyt mitkään festarit ollut oikeasti vaikka kolmepäivää kestikin. Perjantaina siellä oli kaksi eri bandia esiintymässä ja oli ihan mielettömän hyvä! Oli kyllä kivaa ja sitten käveltiin Cascavelin yössä kaduilla ja nähtiin paljon ihme hiippareita nukkumssa talojen nurkissa..pelottavaa..
Tällä hetkellä mun oma host-perhe on saksassa lomalla, joten asun yhden rotary rouvan luona. Täällä on mun ikänen poika, joka puhuu enkkua mutta en mä sen kanssa paljoa mitään puhu niin sitten juttelen vain tuon äidin ja sen siskon kanssa ja vielä PORTUGALIKSI! Se meinaa vähän niinkun sujua jo. Oon ihan innoissani siitä että pystyn keskustelemaan noinkin hyvin ja ymmärrän ihan melkein kaiken. Jos en ymmärrä niin sitten ne selittävät enemmän ja sitten se selkenee. Ihan mahtia! Paljon vielä sanoja puuttuu, mutta kyllä se tästä. Olen niin innoissani.
Tänään koulussa bilsan tunnilla tutkittiin matojen elimistöä ja miten se toimii. Mentiin laboratoirioon ja saatiin jokainen ryhmä semmonen reilu 30 cm mittanen kastemato, joka meidän piti leikata auki. Kastettiin se ensin alkoholiin, jotta se kuolisi ja sitten avattiin se pituus suunnassa. Rajua! Mut se oli ihan mielettömän iso, hui! Koulun jälkeen menin Marien (Ranska) kanssa syömään meidän ravintolaan ja sillä aikaa alko ihan kamala myrsky. Sitä sitten kesti koko loppu päivä. Vietettiin se sitten Marien kotona leffaa katsellen ja syöden ranskalaisia juustoja :D
Luksus elämää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti