torstai 4. marraskuuta 2010

BONITO

Päivä 1.

Paulina (Meksiko) ja Kristen (USA) oli meillä yötä, koska aamulla oli aikainen lähtö kohti Bonitoa. Bonito on pieni kaupunki osavaltiossa nimeltä Mato Crosso do Sul. Portugalin Bonito tarkoittaa kaunista ja todellakin tuo kaupunki on nimesä veroinen. Oikea turisti kohde! Joten aamulla lähtö oli klo 05:00, koska meillä oli n. 7 tunnin ajomatka edessä. Nukuttiin koko matka Cascavelista Bonitoon, koska nukuttiin ehkä 3 tuntia edellisenä yönä. Perillä Bonitossa oltiin klo 11 aikoihin ja koska ollaan eri osavaltiossa täytyi kelloa kääntää tunti eteenpäin. Yövyttiin kaupungin yhdessä parhaimmassa hotellissa ja oltiin sen ainoat asukkaat ekat kaksi päivää. Tarkoittaen, että altaat oli kokonaan meidän! Syötiin lounasta ravintolassa nimeltä Casa do Joao, jossa sain pitkästä aikaa KALAA! Olin ihan innoissani siitä ja se oli mielettömän hyvää. Palattiin takaisin hotellille ja otettiin reippaat 3 tunnin päikkärit. Unien jälkeen vietettiin aikaa altaalaa loikoillen ja uiden..se se vasta oli elämää :D Illalla mentiin katsomaan sellaista esitystä käärmeistä. Yksi mies, joka oli tehnyt vaihtovuoden Australiaan n. 30 vuotta sitten kertoi meille kobrista, jotka oli sen elämän rakkaus. Esityksen lopuksi saatiin pidellä niitä ja laittaa se kaulan ympärille. Mieletöntä!! Illallitettiin sellaisessa paikassa, jossa sai kirjoittaa nimensä sinne seinille. Jätin sinne mahtavan muiston musta. Piirsin ison kuvan ja kirjoitin HANNA FROM FINLAND! Siellä oli sellainen kaveri, joka teki meistä pilapiirrustuksen..hahha se oli ihan hauska! Se hemmo tienaa elantonsa sillä, lepposaa elämää :D Sitten olikin päivä jo ohitse.

Päivä 2.

Liian lyhyiden yöunien jälkeen aamu alkoi jo klo 07:00...kamalaa! Oltiin liian väsyneitä sinä aamuna eikä aamupalakaan meinannut maistua ollenkaan. Ana, mun Host-äiti ei edes herännyt vaan jäi nukkumaan. Lähdettiin kohti sellaista kaivosta. Täällä noi autotiet on ihan tosi huonoja. Voi ajaa ehkä 20km/h ja matka kestää ikuisuuden. Noh kuitenkin mentiin sellaiselle kaivokselle, joka on n. 300 metriä syvä ja sen pohjalla on sellainen lampi, jossa on vain puhdasta sadevettä ja se hohtaa sinisenä. Laskeuduttiin alas sinne kaivokseen kiviportaita pitkin, jotka oli tosi liukkaat. Sen luolan katossa oli isoja tippukiviä, pelottavaa.. Päästiin lähelle sitä lampea siellä pohjalla, mutta veteen ei saanut koskea, koska se oli ihan puhdasta. Ainoa elävä asia siinä veressä on sellainen pieni katkarapu :D Ainoastaan tutkijat saa mennä sinne veteen. Olis ollu hullun siistiä päästä uimaan sinne!! Noh kiivettiin sitten takasin maanpinnalle sieltä montusta ja lähdettii ajamaan hakemaan mun host-äiti hotellilta ja suunnattiin kohti ravintolaa. JJa voitteko uskoa, syötiin lounaaksi ALLIGAATTORIA! Ihan tosi hyvää, sellanen kanan ja kalan sekotus. Jos kukaan ikinä saa tilaisuuden niin maistakaa aahhh nam!:) Sitten olikin aika lähteä snorklaamaan! Odottaessamme vuoroamme päätettiin mennä moikkaamaan lehmiä. Kiivettiin Kristenin ja host-äitin kanssa niiden aitaukseen, tosiaan siellä oli vaan noita lapsi lehmiä, joten ei vaaraa :D Mut täällä ne lehmät ei näytä lehmiltä vaan joltain hirviöiltä. Niillä on sellanen kyhmy niskassa ja ne on niin julman näkösiä. Yritän laittaa kuvan tänne. NNoh sitten olikin jo aika vaihtaa märkäpuku päälle ja hypätä autoon, joka vei meidät joelle. Sen joen vesi on kuulemma kai kolmanneksi puhtainta koko maailmassa (epäilen). Joen phjaan ei saanut koskea, koska muuten ei näkis mitään ja uida ei tarvinnut ollenkaan, koska virta kuljetti eteenpäin. Oli ihan tosi siistiä, kun siellä oli sellaisia isoja kaloja ja se vesi oli niin kirkasta! Mahtavaaaaa!! :) Mut loppujen lopuksi se kelluminen mahalteen alkoi sattua niskaan ja lasit aiheutti päänsäryn. Illalla vielä oleskeltiin altaalla ja käytiin illallisella. Söin varmaan maailman kamalinta pizza! Hyi että:D Nälkähän siinä jäi....

Päivä 3.

Jälleen kerran liian aikainen herästy, aamupalalle ja autoom MARS! (unet jatkui tietysti autossa) Oltiin matkaamassa seuraavaan aktiviteetti kohteeseen. Oltiin ensimmäiset perillä ja meitä vastaan juoksi viisi pientä likaista koiraa. Siellä oli myös iso sininen arara nimeltä Lara, eli siis papukaija. Arara on kai yks maailman suurimmista papukaijoista. Saatiin pidellä sitä kädellä ja mä sain myös syöttää sitä pähkinöillä. Se oli hauskaa kattoa, kuinka se valitsi niistä vaan parhaat ja heitti pois ne jotka ei ollut hyviä syötäväksi :D Noh sitten oli aika lähteä meidän viidakko safarille. Meidän piti esitellä itsemme meidän oppaalle ja kerrottiin siinä kaikki mistä oltiin ja omat nimemme. Meidän ryhmässä oli yksi perhe jossa isällä ja kahdella pojalla oli samat nimet. Jokaisen nimi oli Joao, naurettiin sille ihan hulluna :D Käveltiin siellä viidakossa ja tutustuttiin erilaisiin elukoihin ja kasveihin, mm. Sammakoihin, apinoihin, kaloihin, hämähäkkeihin, sekä yhteen muurahaiskarhuun. Tosin minä olin ainoa, joka sen näki! Saavuttiin ensimmäiselle uimapaikalle, jossa oli kallion kieleke, jolta hypättiin veteen sellaiseen kuiluun. Se oli tosin vaan 3 metrin pudotus, joten ei paha. Se vesi oli ihan turkoosia ja siellä oli niin kaunista. Sen kallion seinässä oli semmonen kolo, josta mahtu just ja just sisään ja sen oppaan johdolla minä, Paulina ja Kristen mentiin sinne luolaan. Se luola oli täynnä lepakoita ja siellä oli ihan pilkko pimeetä. Kuitenki oli jonkun anakondan pesä :D Mentiin aika syvälle sen kallion sisään ja sit meitä alko pelottaa että se romahtaa niin mentiin takaisin uimaan muiden kanssa.Siellä viidakko safarilla oli paljon pieniä vesiputouksia ja käytiin niissä uimassa ja niiden takana olevissa luolissa. Se oli kyllä kviaa! Kolmen uimapaikan jälkeen oli aika palata takisin lähtöpaikalle jossa meitä odotti lounas. Syötiin ihan kummallisia ruokia kuten kinkkuun käärittyä banaania juustokastikkeessa :D Se oli niin pahaa!
Lounaan jäleen päästiin ruokkimaan apinoita. Sen paikan omistaja päästi sellassen kummallisen kutsuhuudon ja ne apinat alko hyppelee puista ja juoksemaan meitä kohti. Annettiin niille banaania ja ne tuli hakemaan sen kädestä. Ne oli niin sulosia! Apinoiden ruokkimisen jälkeen oli päiväuni aika. Nukuttiin lyhyet päikkärit riippukeinuissa, ahh mitä elämää :) Sitten oli vielä muutama uima paikka jäljellä. Niissä se vesi oli paljon kylmempää, mutta koska minä olen todellinen uimari niin uin jokaisessa paikassa, Kristen ja Paulina lopetti päikkärien jälkeen :D
Hotellille päästessä mentiin lyhyille päikkäreille ja illalla vielä syömään pizzaa. Se oli kyllä kamalaa. En ole vielä maistanut niin pahaa pizzaa brasiliassa. Ja nälkä jäi...

Päivä 4.

Tämän aamun herätys oli aikaisemmin kuin koskaan, eli 06:00! Kuolema! Oltiin niin unisia että käytiin takasin nukkumaan, mutta sitten vastaanotolta soitettiin herätys meille. Odotettiin mun host-vanhempia mutta niitä ei kuulunut joten päätettiin mennä aamupalalle ilman niitä ja sen jälkeen vielä takaisin nukkumaan. Mahtava suunnitelma ja vielä toimiva. Autolla matkustettiin taas kerran snorklaamaan! Siellä oli isompi joki jossa se snorklaus matka kesti n. 2 tuntia. Se oli niin paljon siistimpi ku se ensimmäinen paikka. Täällä oli isompia kaloja ja kirkaampaa vettä. Niin kaunista! Sinne veteen juoksi semmonen iso eläin Anta ja se meni meidän kanssa vedenalla hetken! Se oli siistiä. Sitten myöhemmin sinne veteen hyppäsi pieni apina ja se raukka hukku! Ei nähty sitä kun oltiin jo ohitettu se paikka mutta miten surullista!
Snorkaluksen jälkeen käytiin sellassella ihme kuopalla joka oli täynnä papukaijoja, tai niin ne ainakin meille sano :D Ei se kyllä ollut :D Näin siellä kuitenkin yhden VYÖTIÄISEN! Se oli söpö!
Sitten aloitettiin matka kohti kaupunkia josta osa oli Paraguaita ja osa Brasiliaa. Yövyttiin mun host-isän sukulaisilla ja kierreltiin kaupunkia. Hahah ja ostettiin 12 piraatti leffaa. 12 leffaa makso 12 realia, joka on n. 5-6 euroa :D AIVAN MAHTAVAA. Paragua on paras paikka ikinä! :D

Päivä 5.

Ensimmäinen aamu, kun saatiin nukkua myöhään! Herättiin kymmenen maissa ja lähdettiin lounaalle kiinalaiseen ravintolaa...taas... Lounaan jälkeen lähdettiin ajamaan takaisin kohti Cascavelia (minun kotikaupunki, jos joku ei tiedä). Matka kesti ehkä 5 tuntia, mutta se tuntu ikuisuudelta siinä loputtomassa kuumuudessa. HYI! Onnellisesti perille päästessämme päästiin omaan petiin nukkumaan...vihdoin, ja saatiin kunnon yöunet.