tiistai 15. helmikuuta 2011

Onpa siitä kauan, kun olen viimeksi kirjoittanut! Reissusta on jo kotiuduttu hyvin, vaikka kokoajan tekisikin mieli palata takaisin. Tänne kun saavuin niin eihän täällä muuta tehnyt, kun satanut vaan. Koko viimeviikon sato putkeen kaatamalla taukoamatta. Viime maanantaina oli perheen vaihto ja tässä nyt sitten olen uudessa perheessäni. Täällä on äiti ja isä, veli ja kaksi siskoa. Toinen siskoista on jo naimisissa eikä asu enää täälä, mutta lähes joka päivä ne tulee kylään. Tää on ihan tosi kiva perhe vaikka onkin taas outoa olla uusien ihmisten kanssa. Oli se kurja vaihtaa siitä edellisestä, kun se host-äiti alko itkee ja sano ettei haluu, että lähden...inhottavaa. Noh tässä tätä nyt on viikko oltu tässä perheessä ja kivasti menee. Nukun sen veljen huoneessa ja se nukkuu sit sohvalla tai sen siskon kanssa. Ei kyllä yhtään muistuta, että se olisi mun huone, kun se viettää kaiken vapaa-aikansa siellä. Kun se tulee koulusta se menee sinne ja jättää kamansa mun sängylle ja semmosta...ihan kiva. Paras asia tässä perheessä on meijän 3 viikkoa vanha pieni papukaija. Se on niin sulonen ja sen nimi on Chico!
Koulukin alko taas kahden kuukauden kesäloman jälkeen. Mulla on uus luokka ja uudet opettajat. Nyt muuten jo oikeasti ymmärrän mitä siellä koulussa puhutaan ja voisin periaatteessa opiskellakin, mutta kun ei mulla ole kirjoja eikä mitään. Mut istun sit siellä ja kuuntelen vaan. Suurin osa niistä asioista on sellasia mitkä oon jo opiskellu ni se on aika helppoa.
Viimeviikolla kävin jollain Brasilian suurimmilla farmarimessuilla, jossa ei periaatteessa ollut mitään nähtävää. Paikka oli täynnä puimureita ja traktoreita..aika siistiä siis!!
Perjantaina oli mun uuden host-äidin Clarissen synttärit. Täällä oli tupa täynnä porukkaa, vähän vanhempaa ikäluokkaa siis.. Noh syötiin siinä stroganofia ja kakkua ja vietettiin iltaa. Ihan kivat synttärit oli.

Tällaista täällä on nyt sitten tapahtunut näin lyhyesti kerrottuna. Voin postata tänne juttuja siitä reissusta nyt näin myöhemmin vaikka kaikista isommista kaupungeista ja jutuista mitä tapahtui.
Terkkuja!!

1 kommentti:

  1. no worries ei mullakaa tapahdu mitään erikoisempaa :D sano HV sun hostveljelle!

    VastaaPoista