tiistai 21. joulukuuta 2010

Joulua odotellessa!

Hei, en vaan voi jotenki uskoa, että jouluaatto on perjantaina. Tai no itse asiassa täällä sitä juhlitaan vasta 25.12. Jotenkin vaan niin kummallista. Ei lunta, ei joulupipareja, ei oikeeta joulukuusta, ei mitää mitä siellä!! Meijän joulukuuseen tulee joka vuosi uusia koristeita. Tänä vuonna mä olen se uusin koriste! Siellä on joulupallo, johon on kirjotettu mun nimi. Ne oli ostanut sen Saksasta, kun ne kävi siellä tossa parikuukautta sitten. Joululauluja soi aina siellä täällä, mut ei vaan tunnu joululta. Täällä on siis tapana, että 24.12 ja 25.12 välisenä yönä syödään illallista perheen kanssa ja seuraavana päivänä on vasta se oikea juhlapäivä. Ihan hassua :D
Tänään istuttiin Loten (Norja) kanssa meijän ravintolassa ja mietittiin, että miten kiva ois olla joulu kotona siellä kaiken lumen ja kylmyyden keskellä. Mut sitten taas kyllä tää nyt täytyy kokea, liian kuuma, aurinkoinen joulu. Päätettiin, että 24.12 tehdään yhdessä jotain, jotta saataisiin vähän edes joulutunnelmaa. Saas nähdä mitä keksitään. Olin toissapäivänä tuolla ostarilla mun perheen kanssa. Yhdessä kaupassa oli TV auki ja sieltä tuli uutiset ja uutisia SUOMEN LAPISTA! Mun host-äiti oli ihan innoissaan, kun siellä kerrottiin joulupukin pajasta Rovaniemellä ja poroista ja lumesta. Ne oli ihan ihmeissään, että lukeeko joku oikeasti ne kirjeet joita lähetetään Joulupukille. Mua nauratti kamalasti. Kerroin sitten siinä vielä niille siitä Rovaniemellä olevasta tonttukoulusta ja ne sano, että mun pitää mennä lukee niitä kirjeitä sinne mitkä tulee Brasiliasta ja Portugalista, koska nyt osaan jo portugalia :D Saa sitten nähdä jos mun tulevaisuuden ammatti onkin TONTTU...en usko :D Kummallinen joulu siis tulossa täällä minulla :D Ja luultavasti ei ole edes KINKKUA! Eikä Vesan kuuluisaa Mörönlihaa<3 onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiyO-3imhoWib2f9cMuycqiTPr4tTYia1cSJyXm-EaPu2aIoyeAcODMvqf9pnjWRItKxcfHc2Rqt40ZRnZBlLimK4ODUygYUPacXDkrzxP7BXc6FHDfyOgwH2QWMIMVif4afb9_w_ogSDI/s1600/joulukuusi%2521.JPG">uu päivämäärää miettimään. En kyllä yhtään tahtoisi. Nyt tää brasilialainen elämä vasta alkaa maistua :)
Hyvää joulunodotusta sinne Suomeen teille kaikille!!

4 kommenttia:

  1. Congrats! You made a blog with pictures (:
    Welcome to the world of Nerds.
    hahahha

    VastaaPoista
  2. Obrigada! MEU DEUS eu fiz este acho que 4 horas, mas agora e muito LINDO! hehee! Eu sou um NERD!

    VastaaPoista
  3. ihan super söpskä tää uus ulkoasu!

    VastaaPoista
  4. Ihanaa että pidät hei! KIITÄN!

    VastaaPoista